2012-07-22

1000 arklių BMW E21 gatvės monstras iš Gatebil



Išsirinkti pačią mėgstamiausią mašiną Gatebil festivalyje - tai tas pats, kas meginti nupręsti, kad atsirado pirmiau - višta ar kiaušinis? Pamačius kažką tokio kas iškart tampa favoritu, gaunate apie 5 minutes tuom pasidžiaugti, nes po to jo vietą užima kitas.
Bet šitą aparatą sunku aplenkti... Apskritai sunku nemėgti tokio subtiliai gražaus automobilio, nesvarbu koks jūsų skonis. Būtent šiuo kėbulu prasidėjo ilga ir pati žinomiausia BMW klasė - 3.



Mašinos idealiai išlaikytas stovis iškart priveda prie išvados, jog tai šou automobilis, bet visgi yra visiškai atvirkščiai. Nereikia būti specialistu, kad net pažvelgus pro langą ir pamačius saugos lankus, bei sportines sėdynes galima spręsti kad važiuoja su juom tikrai ne į artmiausią prekybos centrą pieno pirkti. O jei atkreipus dėmesį į tai, kokio dydžio transmisinis tunelis, galima numanyti, kas turėtų slėptis po kapotu. Ir pasak šeiminiko, slepiasi ten visas 1000 žirgų.



Kalbant apie estetiką, tai ne tik automobilio eksterjeras, bet ir visas variklio skyrius atrodo tiesiog pribloškiančiai. Rimtesni BMW fanai jau turbūt suprato, kad šis senolis varomas naujo transplanto - S54 E46 M3 variklio. Šeimininkas prie šios mašinos praleido beveik du metus, iš menkutės smuklmenos atskleidžia tai, kaip gerai viskas buvo apgalvota.



Pavyzdžiui variklis net neturėtų tiplti po kapotu, ten tiesiog per ankšta, taigi šeimininkas perstūmė visą ugniasienę 30cm atgal ir sukūrė custom transmisinį tunelį, kad viskas galėtų sustoti į vietas. VANOS sistema buvo išimta, tam kad efektyviau panaudoti galią - jei 95% vairavimo koja mina dugną, poreikia gražiam darbui laisvom pavarom nebetenka svarbos :)



Jorgan pats gamino oro kolektorių nes kaip žinia, variklis gali išpausti tiek arklių, kiek leidžia jo silpniausia dalis, taigi oras šiuo atveju trėjo būti pirmas žingsnis.
Žinoma išmetimas ne ką mažiau svarbus, o raktas yra harmoniškai suderinti visus komponentus. O šiuo raktu Jorgen pasinaudojo tikrai neprastai, automobilis pastatytas viskas arba nieko principu. Tam kad prilygtų savo paties standartams Jorgen sukonstravo išmetimo kolekorių ir 4 colių skersmens išmetimo sistemą.



Dauguma komponentų sukūtrti specialiai šiam automobiliui. Jie daryti, perdaryti ir taisyti iki tobulybės. Geriau įsižiūrėjus į fotografijas pastebėsite tas ilgas valandas, kurias Jorgen praleido prie savo žaislo.



Bagažinės paprastumas labai maloni akiai detalė. Viduryje stovi staymams skersai atsparus kuro bakas, iš kurio "maistą" varikliui teikia 2 Bosch 044 kuro siurbliai ir patiekia 1680kub cm. purkštukai, taigi BMW tikrai neužtrokš. Taigi bagažinė gal ir paprasta, bet jos turinys nevisai.



Kabina šiek tiek įvairesnė, tačiau vis tik gana paprasta ir aiški. Yra viskas ko reikia ir nėra nieko ko nereikia. Tik durų panelės liko savo vietose, o tai Gatebil stadartais jau galima vadinti prabanga ;)



Kai automobilis tiek modifikuotas, kaip šis, and grindų montuojami pedalai yra būtinybė. Akseleratorius veikia papraščiausio troso pagalba vietoje elektroninio gamyklinio varianto, o kiti du hidrauliniai pedalai atsakingi už stabdžių sistemą iš E34 M5 ir labai piktą trijų diskų Tilton sankabą.



Taigi kartais užtinkame automobilių, kuriais nepasidalinti tiesiog gėda. Tai dažniausiai vienetiniai variantai ir pats pasidalinimo džiaugsmas yra neastiejama automanų kultūros dalis. Taigi su dideliu džiaugsmu - dalinamės ir dar pridedam modlist'ą.
1982 BMW 316
ENGINE
3.2L turbocharged S54 engine; CP 9:1 pistons; Pauter X-profile rods; ARP I19 head bolts, 2000 cam beraring bolts; head overhaul with OEM components; JAAS VANOS block off, headers, intake manifold, throttle cable conversion, intercooler piping, exhaust manifold, exhaust, muffler; PTE 7654 billet turbo; 60mm PPF wastegate, 75mm blow-off valve; BOSCH 1680cc injectors, 044 fuel pump (x2); NUKE fuel rail; 40L fuelcell; electric water pump; VW LT fan; Griffin aluminum radiator, Intercooler
ENGINE MANAGEMENT
Electromotive TEC GT ECU
DRIVELINE
BMW E39 Gearbox, E23 745i differential; Tilton 3-plate clutch; JAAS made driveshaft
SUSPENSION / CHASSIS
XYZ coilovers from E30 (welded to E34 M5 struts in front); E34 bear arms and caster struts, modified E21 front sub frame with E46 RHD steering pinion, BMW E28 535 rear subframe, custom diff mounting point triangulated to the roll cage.
BRAKES
Original E34 M5 brakes front and rear
WHEELS / TIRES
17X8.5″ +15 (f) / 17X10″ +20 (r) BBS RS mesh; 215/40-17 (f) / 235/40-17 (r) Nankang tires
CABIN
Sparco Sprint seats; SRS 6-point harness; Sabelt steering wheel; Autometer Sport Comp tachometer, oil pressure, oil temperature, water temperature and boost gauges; hydraulic hand brake; floor mounted pedal set
BODY
Firewall moved 30 cm, larger custom transmission tunnel, compete roll cage welded to shock towers and rear sub frame mounts, rear fenders 4cm wider, custom trunk floor; yellow film on E34 headlights and blinkers
PERFORMANCE
1000hp / 675lb-f @ 2 bar (29 psi)

1 komentaras:

  1. Vat čia tai aparatas! Visad sakiau, kad BMW nesensta- praktiškai visi, pridėjus geras rankas atrodo klasiškai! Kaip tik noriu pirkti ~5 metų senumo 3 BMW, su paskola (padės mogo lizingas ) ir tik džiaugsiuos. Ateityje norėčiau turėti kokį klasikinį coupe ar kabrioletą tik savaitgaliams. Būtų pasaka!

    AtsakytiPanaikinti